Thursday 23 May 2013

Hangout with bestie!

Assalamualaikum,,, holaaaaaaaaaaa. *lelambai tangan sikit* 

Lama dah rasanya tak menaip entry ni, berhabuk dah kot. fuhhh fuhhhhh tiup sikit-sikit habuk yang dah melekat kat laman sesawang ni. hehe. my bb boo a.k.a blackberry masuk wad then my berukband pula tak bayar. cutcost itu penting ok untuk masa depan. cehhhh semua ni poyo! hahaha. Actually entry kali takde nak cerita pape pun just nak share gambar-gambar hangout with my bestie yang dah hampir setahun tak jumpa, ouhhh rindu sangat sama dia meh. say wuhuuuuuu *buat macam haroro* ni lah gamaknya terlebih tengok runningman. Bermulanya misi kami untuk mencari macaroon dan pororo! 

Jom layan gambar,. Entry kali ni bergambar saja. 



#macaroon


#pororo



#capuccino at vivo aeon bukit indah, JB.. 




sebelum misi pencarian bermula #macaroon#pororo kita isi perut dulu dah berdondang, kriukk kriukkk dah. hehe. yeahh muka lapar. 



Dah habis makan kita snap snap lah dulu ye daq. hehe




with my bestie! 



misi diteruskan lagi. UTM skudai #pestakonvo #pororo



finally ni je lah yang kitaorang beli. lain yang dicari lain yang jumpa. 


Ya Allah..
Panjangkanlah umur sahabatku, kurniakanlah kesihatan yang baik padanya,
Terangi hatinya dengan nur pancaran iman. Tetapkanlah hatinya, perluaskanlah rezekinya, dekatkanlah hatinya dengan kebaikan, jauhkanlah hatinya pada kejahatan, tunaikanlah hajatnya baik hajat dalam agama, dunia dan akhirat..

Ya Allah..
Jika dia jatuh hati izinkanlah dia menyentuh hati seseorang yang hatinya bertaut padaMu agar tidak terjatuh didalam jurang cinta nafsu..
jagalah hatinya agar tidak berpaling daripada melabuhkan hatinya pada  Mu, Jika dia rindu, rindukanlah dia pada seseorang yang merindui syahid di jalan-Mu. 

Ya Allah..
Jangan biarkan sahabatku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang
menyeru manusia kejalanMu. Jika kau halalkan aku merindui sahabatku, janganlah aku melampaui batas sehingga melupakan daku pada cinta hakiki, rindu abadi dan kasih sejati hanya untukMu.

Ya Allah..
Kurniakanlah sahabatku kesenangan, ketenangan, kecemerlangan dan hidayah dariMu dalam menempuh cabaran serta liku-liku hidup didunia dan di akhirat kelak. In sha Allah.
Yakinlah segala nikmat yang diperoleh itu datangnya dari Allah SWT. walaupun sedikit apakan lagi banyak kita hendaklah sedar semuanya dari Allah SWT.

"Ya Allah, jadikanlah seluruh perbuatan kami amal soleh dan jadikanlah perbuatan itu semata-mata untuk mencapai redhaMu dan bukan mencari keredhaan orang lain" - Umat Al Khattab






No comments:

Post a Comment

Ce Komen. ^__^