Friday 7 June 2013

Akukan abang...

Assalamualaikum sahabat-sahabat, rakan taulan, ibu ayah, mak abah, umi abi, kakak-kakak, abang-abang dan adik-adik. Dah hampir 5 bulan along meninggalkan kami semua, rasanya macam baru semalam je kami  bergurau senda bersama along. Pemergiannya juga amat mengejutkan kami, tapi kami redha dengan ketentuanMu Ya Allah, suatu saat nanti pasti kami juga sama seperti dia cuma yang membezakan kami adalah amalan yang dibawa dialam barzakh kelak.

Rindu sangat nak bergurau senda bersama along macam dulu-dulu tapi apakan daya, Allah lebih sayangkan along dari kami semua sayangkan dia. :'( Teringat suatu ketika semasa kami sama-sama break semester. Kami adik beradik bergurau senda bersama-sama.

" along : aku nak kawin umur 25, aku dah ada calon kau nak orang mana? semua negeri aku ada. hahaha (dengan bongkaknya dia bercakap). Tapi kau tak boleh kawin dulu sebelum aku, tak baik langkah bendul, akukan abang.
piqa : along, setau aku lelaki manada istilah langkah bendul ni, kalau perempuan ye lah. hahaha
along : ahhh biarlah akukan abang.  .
piqa : haaa ye lah kau abang, aku adik.
along : bagus adik kena dengar cakap abang. akukan abang...
piqa : tak habis kau punye abang. ye lah2 along. hahaha "

Ya Allah rindu sangat dengan gurau senda, gelak tawa dia. Hanya Allah yang tahu perit rasanya kehilangan seorang abang yang disayangi, bagaikan dunia ini gelap sekejap. Tapi aku kena kuat demi mak ayah dan adik-adik. Puasa dan raya tahun ini dan tahun seterusnya tanpa abang disisi kami. Terkadang hati ini terasa nak tahu sangat keadaan dia disana macam mana, Ya Allah itu semua kuasa tuhan, dan amalan yang dibawa bersama.




















Hanya tatapan gambar pengubat rindu kami semua. Al-fatihah :'( 






No comments:

Post a Comment

Ce Komen. ^__^