Thursday 14 June 2012

Andai dia jodohkku..

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.
Wahhhh tajuk aku pada entry kali ini andai dia jodohku *ecehhhhh*. Actually aku dah pasrah, redha aku da puas rasa disakiti. Now aku tekad aku taknak cari teman lelaki but aku nak cari calon suami, bak kata Ustaz Idrus azhar haram couple-couple kalau takde niat nak menikahi perempuan tersebut.  Tetiba aku terbaca pula satu ayat ni :
 Ya Allah
Jika dia benar untukku
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Jika dia bukan milikku
Damaikanlah hatiku
Dengan ketentuan Mu
Dialah permata yang kucari
Selama ini baru kutemui
Tapi ku tidak pasti rencana Ilahi
Apakah dia akan kumiliki
Tidak sekali dinodai nafsu
Akan kubatasi dengan syariat Mu

Jika dirinya bukan untukku
Redha kan hatiku dengan ketentuan Mu
Ya Allah
Engkaulah tempat ku bergantung harapanku
Kuharap diriku sentiasa di bawah rahmat Mu
 Semua orang nak jodoh yang terbaik kan. Actually Allah dah tentukan siapa jodoh kita.. :)

No comments:

Post a Comment

Ce Komen. ^__^