Thursday 14 June 2012

Dugaan..

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. 
1st sekali aku nak cakap , actually aku da lama tak buka blog ni berhabuk da kot. Da berkurun lamanya, berzaman, berabad dah. haishhhh.. ehehe. Ok tujuan utama aku menaip entry ni adalah untuk memberitahu bahawasanya dragon ball ada 7biji. See my topic yang kat atas tu, tajuknya DUGAAN. Mesti korang semua tertanya-tanya kenapa dugaan? ada apa yang berlaku? Nothing happen to me actually but i just want to share what happen to myself. Biasalah kan kalau dah habis study mestilah korang semua nak kerjakan? Nilah dia dugaan aku. Bermacam dugaan yang menimpa diriku, semua atas kehendak Allah, Allah sengaja memberi hambanya ujian supaya kita lebih mengingatinya. Yes i know that but semua orang melakukan kesilapan juga sama seperti aku. Ok sangat tersentap dengan kata-kata seorang hamba Allah ni, boleh dia cakap ''aku nak tengok sampai bila dia boleh bertahan" see kenapa dia boleh berkata begitu sedangkan aku hanya ingin berdikari, niat aku taknak menyusahkan sesiapa pun, aku tahu aku hanya menumpang, that's why aku cari rumah lain tapi kenapa kata-kata itu yang dikeluarkan dari mulutnya? if ada salah pun aku da minta maafkan? 
Then aku berhenti kerja dan balik Johor. Then aku kerja dekat tempat pakcik aku punya kawan, disitu lah bermulanya kisahku, setiap hari aku bangun pagi tepat pukul 6.00 pagi then aku pergi kerja 7.00 dan balik pukul 6.00 petang berapa jam aku kerja? tak berbaloi gaji aku. Setiap hari aku berdoa supaya dipermudahkan segalanya. Aku pergi kerja sebelum matahari naik dan balik kerja matahari nak terbenam. Tapi takpe demi sesuap nasi ku gagahkan juga diri ini even hatiku selalu memberontak nak berhenti kerja. Bak kata pepatah berakit-rakit kehulu berenang-renang ketepian, bersakit-sakit dahulu bersenang-senang kemudian. Aku pegang kata-kata ini. 

P/S:::... Kita kena tabah menghadapi semua dugaan yang mendatang. :) 

No comments:

Post a Comment

Ce Komen. ^__^